Siapa penyanyi lagu lirik 'Hang Pi Mana'?



Assalamualaikum....sebelum ni ada la aku dengaq lagu asyik sebut "hang pi mana"....banyak kali jugak la dengaq...duk tertanya-tanya siapa la penyanyi lagu tu...tergelak aku dengaq liriknya.

Abeh cita....aku search kat internet nak tahu siapakah gerangan suara lagu tu...taip lagu hang pi mana...hahaha!!! Rupa-rupanya penyanyi kumpulan Khalifah...patut la lagu lain pada yang lain...kang lagu Khalifah ni terkenal dengan lagu-lagunya yang unik.

Aku rasanya lagu ni dah jadi siulan ramai....aku dengaq kawan2 aku asyik nyanyi lagu ni sekarang... okey la aku tapaw lirik lagu ni!!! Yang bestnya guna loghat utaqa...


Lirik lagu "Hang pi mana" : Khalifah


Hang pi mana
Hang pi mana
Hang pi mana
Hang pi mana

Pagi pagi buta
Mak dan ayah dah tanya
Aku nak kemana

Berseluar yankee
Baju bunga bunga
Duduk atas tangga

Ai malu nak kata
Takkan ku nak auta
Mak ayah tercinta

Cek nak pi kerja
Insyaallah
Bukan nak pi mana

Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana

Pergi sekolah
Bukan cikgu di sana
Baju bunga bunga
Bukan tukang kebun juga

Mak ayah tanya
Cek pi buat kerja apa
Malu nak kata
Nanti apa tau juga

Anak anak mak ayah bukan tanya tanya saja
Depa tanya p mana bukan mintak duit kita
Malu apa janji kerja janji tidak buat dosa
Memang cek nak habaq tunggu lepas solo gitar

Cek pi sekolah
Memang kerja di sana
Kerja duduk saja
Sambil tengok sini sana

Kerja mulia
Bukan cek buat dosa
Gaji sederhana
Kerja jadi jaga saja

Hang pi mana
Dah tau dah
Hang pi mana
Dah tau dah
Hang pi mana
Dah tau dah
Hang pi mana
Dah tau dah
Hang pi mana


0 comment... add one now