Petua golek telur rebus pada badan untuk pulih demam panas anaknya


Perkara yang paling dirisaukan oleh ibu bapa yang mempunya anak kecil ialah apabila mereka diserang demam panas. Nama pun budak-budak kan, bila badan tak selesa mulalah merengek dan menangis.
Tapi seorang ibu ni ada petua bagaimana demam panas anaknya beransur baik selepas menggunakan petua telur rebus yang digelekkan pada badan anaknya.
Dr mlm td bambam xsihat… tetiba panas bdn ea… mlm td bg ubat montot ngan air asam jawa utk sejukkan bdn ea tp masih camtu.. mama xlena tido sbb nk tgk² risau panas bdn naik mendadak…
Pg ni pun masih panas bdn nye.. bg syrup paracetamol dos kanak².. camtu jgk keadaan nye… da lebih 4 jam bdn masih panas n mama bg ubat montot tp kurang kan dos ubat tu.. tp masih same gak lg² ea langsung xde selera mkn.. minum pun sikit je… mama mmg sentiasa update yayahnye psl anak kesygan ea ni… last² asben tag wifey psl petua telur rebus.. ok done ai mmg nk folo sbb xsanggup tgk bambam mmg lembik sesgt… so ai folo cam asben gtau…bole tgk kt gmbr yg ai da buat… sedikit mengejutkan!!! Xde sape bole nafikan kuasa Allah… 2x ulang golek telur rebus kt seluruh bdn dan kepala, bambam da sihat alhamdulilah dgn kuasa Allah… kite hanya berikhtiar. Terima kasih pada empunya petua dan love ketat² kt en.asbenMohd Redza sbb tag ma petua yg ajaib ni.. nk tau ape jd tgk gmbr ye!
Ai rebus 2biji telur… rebus semasak² nya.. xmo lembik nnti xnmpk kesan kt telur kuning.. sambungan kt bwh ye!
1. Telur yang dah direbus dan dikupas. Putih bersih dan nampak macam biasa yang kita selalu makan. 2_37
2. Bungkus dalam kain lampin macam bunjut. 
3_33
3. Mohon jangan geli. Hasil golek kan pertama kat seluruh badan termasuk kepala bambam… dalam setengah jam golek ini hasil nya…nak kopek telur tu kene pelan-pelan nk tengok hasilnya… Uishhh geli menggerutu tu 
4_34
4. Golek kan kedua dah kurang hasilnya.. gerutu pun makin kurang… dan ajaibnye kuasa Allah badan bambam dah tak panas… malah sejuk-sejuk gitu… Alhamdulilah terima kasih Allah.
5_30

Buat ibu bapa yang risau anak-anak masih belum pulih dari demam panas boleh cuba petua ini. Mana tahu berkesan kan.

Sumber - FB Bini Redza 

0 comment... add one now