Cara bagaimana tukarkan perkataan rumi ke jawi secara online

Entri kali ni ringkas jer....cara bagaimana nak tukarkan perkataan rumi kepada jawi, walaupun korang tak mahir bahasa jawi walaupun korang berbangsa melayu. Hehe. Ini bukan tutorial tapi hanya sekadar berkongsi. Senang je macamana nak buat perkataan yang korang taip tu bertukar menjadi perkataan jawi. Oh! jangan gelabah meh Lokman tunjukkan cara-caranya.

Cara Tukar Rumi ke Jawi Secara Online width=


Ni jela cara dia. Korang hanya perlu klik pada bahagian gambar diatas atau link dibawah. Lawat Rumi Jawi Transliterasi untuk menukar tulisan rumi ke jawi secara online.  Mudah bukan?

0 comment... add one now