Header Ads

5 Perkara menarik yang ada pada wanita Kelantan

Bagi pendapat saya yer...mek2 kelate banyak yang cntek2 belaka. Kalau tak silap saya...ada satu kajian buktikan wanita kelantan paling cantik di negara kita. So tak heran kebanyakan mereka muka molek2...hehe!!!
Tapi di sini saya nak kongsikan 5 perkara yang ada pada wanita Kelantan yang korang pun tak tahu.

1. Jangan tipu bab berniaga – wanita Kelantan memang pandai bab2 bisnes. Tengok saja Pasar Siti Khadijah di Kota Bharu penuh dengan peniaga perempuan. Pengasas kosmetik Dinars dan Qu Puteh pun dari sana, orang lelaki mereka tak tahu lah di mana. Jadi jangan lah nak tipu bab berniaga ni dengan mereka.
2. Awas tergoda –  selalu dengar orang kata orang perempuan Kelantan terutama dari Pasir Mas cantik-cantik. Tak tahulah kebenarannya. Sebab cantik nilah ramai lelaki cair, tak caya tengok Neelofa.
3. Mulut manis - tengok saja kalau berniaga macam mana mereka pujuk untuk pelanggan beli. Walau guna loghat Kelantan tapi kedengaran lembut saja, sebab tu ramai yang terjerat nak beli. Ini lagi satu faktor orang lelaki cair.
4. Berdikari -  kalau dah lebih ramai perempuan di sana berniaga, orang lelaki tak nampak di mana tak cukup berdikari lagi kah.
5. Berani dan cekal – contohnya boleh tengok yang dalam video viral dulu mek kelate gaduh pasal lelaki. Rasanya perempuan penakut takkan buat macam tu.
Mek-mek Kelate yang baca ni mesti setuju kan. Giler tak setuju!
##Rencana ini dipetik dari laman web www.vanillakismis.my
Diolah : lokmanamirul 

No comments

Powered by Blogger.