Header Ads

17 Taman tema air dalam negara yang korang boleh kunjung

Musim panas yang melampau sejak kebelakangan ini membuatkan kita menjadi tak senang duduk. Ada yang mencuba pelbagai tips-tips seperti memasang penghawa dingin, malah ada yang sampai letak aiskrim di dahi sebagai cara untuk menyejukkan diri.


Amboi sampai macam tu ye?

Apa kata kalau korang sekali-sekala meluangkan masa di taman-taman tema air dalam negara? Kanak-kanak mesti suka taman tema air ni.

Jom tengok senarai 17 taman tema air dalam negara yang korang boleh lawati:

1. Desa Water Park, Taman Desa, Kuala Lumpur


2. Carnivall Water Park, Sungai Petani, Kedah


3. Tiara Beach Resort, Port Dickson (kini dikenali sebagai Primaland Resort & Convention Center)


4. Wet World, Shah Alam, Selangor


5. Legoland Water Park, Johor



6. Lost World of Tambun, Perak


7. Marina Water Park, Teluk Batik, Perak


8. Melaka Wonderland Theme Park & Resort, Melaka


9. A Famosa Water World, Melaka


10. Kenyir Water Park, Terengganu


11. Kubang Gajah Mini Waterpark Temerloh, Pahang


12. Wet World Water Park, Batu Pahat, Johor


13. Gold Coast Morib Water Theme Park, Banting, Selangor


14. Tiram Indoor Water Park, Johor


15. Escape Waterplay, Penang


16. Wetworld Pedas, Linggi, Negeri Sembilan


Akan datang....

17. Mount Austin Waterpark, Johor


18. Bangi Waterpark, Bangi, Selangor


Menarik kan? Apa lagi, jom lah bermandi-manda dekat tempat-tempat yang dinyatakan di atas. 

No comments

Powered by Blogger.