Header Ads

Selamat Menyambut Tahun Baru Cina 2016 - Zodiak Monyet

Chinese Zodiac / Shio menggunakan 12 tanda-tanda haiwanuntuk memprediksi nasib Dua belas Shio binatang yang Tikus, Sapi, Harimau, Kelinci, Naga, Ular, Kuda, Domba, Monyet, Ayam, Anjing dan Babi. 12 Tanda-tanda zodiak Cina ditentukan oleh tahun kelahiran seseorang dan menjadi semangat untuk diri mereka sendiri.
Ramalan Shio Cina di Tahun 2016 – Tahun 2016 adalah tahun Monyet. Tahun 2016 adalah yang 4713 Tahun Cina. Hari Tahun Baru Cina adalah pada 19 Februari 2016.

Masyarakat Cina saban tahun akan merayakan tahun baru dalam kalendar mereka pada 8 Februari 2016 hingga 27 Januari 2017. Tahun monyet ini membuatkan setiap orang mengalami perkembangan yang pantas cenderung kepada perubahan yang cepat dari fizikal dan mental..
Apa keistimewaannya tahun monyet?
Tahun monyet akan menarik alam mereka. Monyet adalah hewan cerdas, cerdas, dan kreatif. Mereka adalah pemecah masalah, bekerja sama dengan kelompok mereka sekaligus menunjukkan kebebasa berkait dengan berprestasi. Monyet adalah haiwan yang melambangkan gerakan yang berprestasi tinggi dan cemerlang dalam banyak hal.
Tahun monyet dikatakan oleh sesetengah pihak adalah tahun yang terbaik  untuk melakukan sesuatu dan merngejar kejayaan. Setengah daripada mereka beranggapan bahawan kegagalan  sesuatu perkara sebelum ini  akan dapat dilakukan dengan jayanya.
Monyet api adalah lambang kuasa dan kekuatan serta tenaga yang amat besar dan juga semangat yang besar bagi mereka yang lahir pada tahun monyet api. Mereka ini akan terus berusaha untuk menjadikan tahun monyet api ini sebagai  rangsangan untuk menempa kejayaan yang lebih besar.
Kepercayaan masyarakat Cina bahawa tahun ini jika mahu selamat dan berjaya dalam kehidupan, maka seeloknya mengelakkan kegiatan kumpulan yang bersifat provokasi dalam sesuatu hal, tidak perlu diikutkan segala pergolaan politik, revolusi dan diskriminasi..jadi bagi masyarakat Cina, mereka percaya bahawa tahun ini perlukan sifat berhati-hati dalam memilik kawan, kumpulan dan komuniti..
Dalam hal perniagaan, tahun ini merupakan tahun berisiko dalam perniagaan namun benih kejayaan akan datang tanpa dirancang..setiap orang perlu melihat kehadapan untuk berdaya saing…ini antara intipati perbualan saya dengan rakan berbangsa Cina beberapa hari lepas..masyarakat Cina amat mempercayai setiap tahun menjanjikan Feng shui yang tersendiri.

Sumber : telegraph 

No comments

Powered by Blogger.