Header Ads

5 Binatang Paling Malas Di Dunia

Jom tengok binatang apa yang paling malas di dunia…
1. Koala- hampir 22 jam
1
Memang sekali tengok muka bajet comel jek! Tapi korang tau tak koala ni habiskan hampir 22 jam sehari semata-mata untuk tido?? Perghh pemalas betul..

2. Sloth – Hampir 20 Jam
2
Sloth adalah binatang mamalia yang paling lambat. Sloth mengisi hidup mereka dengan tidur selama 15-18 jam sehari. Selain tidur, aktiviti lain sloth adalah makan. Mungkin perumpaan makan tido.. makan tidoo keluar dari sini kot. :p

3. Armadillo – Hampir 19 Jam
3
Armadillo ni hampri sama macam tenggiling, anak cengkerang yang jadi pelindung bahagian dalam. Walaupun kaki dia pendek, tapi binatang boleh lari dengan cepat tau. Kalau tak caya cuba cari satu lepas tu mainlah kejar – kejar…

4. Opposum – Hampir 19 Jam 
4
Binatang ni macam hamster pun ade gak.. Mungkin ada bau – bau bacang dengan spesis tikus. tapi 2-3 kali tengok macam musang pun ada gak kan?

5. Lemur – Hampir 16 Jam
5
Lemur ni kalau nak tahu berasal dari Madagaskar. Kalau korang perasan ni lah binatang dalam kartun Madagascar tu. Sama kan muka diorang! Heee

Sumber - Sajakongsi 

No comments

Powered by Blogger.