Header Ads

Sungai Eufrates mengering tanda kiamat semakin hampir



Mesti anda tahu kan? Sungai Eufrates yang sungai terpanjang yang berada di kawasan Asia bahagian Barat ini bermata air di negara Turki dan bermuara di Teluk Persia menunjukkan semakin mengering dengan pantas. Sungai dengan panjang 2.781 meter itu kini menjadi perhatian khusus oleh NASA.

Setelah dilakukan penelitian oleh beberapa ilmuwan terkemuka dari NASA, mereka menemukan fakta penting bahawa sejak tahun 2003 hingga 2010 permukaan air sepanjang sungai tigris dan Eufrates mulai Turki, Syria, Iraq hingga Iran telah kehilangan sekitar 144 juta kilometer kubik. Permukaan air terus menyusut dalam jumlah yang sangat besar pada 2010 hingga 2015.

Persoalannya kenapa begitu cepat Sungai Eufrates menyusut jumlah air dengan kuantiti yang sangat banyak? Adakah ia angkara tangan-tangan manusia atau pun tanda-tanda bahawanya kiamat semakin menghampiri.

Rasulullah SAW bersabda, "Hari kiamat tak akan terjadi sebelum Sungai Eufrates mengering dan mendedahkan gunung emas yang mendorong manusia berperang. 90 dari 100 orang akan tewas dan setiap dari mereka berkata, 'mungkin aku satu-satunya yang akan tetap hidup". (Hadis Riwayat Bukhari).







No comments

Powered by Blogger.